dinsdag 10 november 2015

E Een mooi verhaaltje...

 Ik heb hem niet zelf bedacht ik heb het van iemand anders overgenomen.

De Winkel van de hemel

Vele jaren geleden liep ik op het levenspad en zag plotseling een uithangbord waarop stond: "De winkel van de Hemel." Ik liep er naar toe en de Deur ging langzaam open. Voor ik er erg in had was ik binnen. Overal stonden engelen. Een van hen gaf me een mand en zei: "Koop met zorg; alles wat een christen nodig heeft vind u in deze winkel". Als eerste kocht ik Geduld, de Liefde stond op dezelfde rij. Verder zag ik Begrip dat heb je nodig waar je ook komt. Ik kocht twee dozen Kennis en twee zakken Geloof en het pakje met Vergeving vond ik geweldig. Ik stopte om Kracht en Moed te kopen, om te helpen op mijn levensreis, Mijn mand was bijna vol toen ik er plotseling aan dacht dat ik Genade en Redding nodig had. Dat werd aangeboden, ik nam er genoeg van voor jouw en mijn redding.

Ik liep naar de kassier om te betalen, want ik dacht dat ik alles had. Maar toen zag ik het Gebed en ik zette het in mijn overvolle mand, ik wist dat ik dat direct zou gebruiken zodra ik de winkel verlaten had. De Vrede en het Geluk stonden op een klein rekje naast de kassa en ik nam er ook wat van. De Vreugde hing aan het plafond en ik nam er eentje voor mezelf.

Ik kwam bij de kassier en vroeg: "Wat ben ik schuldig?" Hij glimlachte en zei: "Neem je mand overal waar je gaat met je mee". Hij glimlachte nogmaals en zei: "Maak u zich daarover niet drik, JEZUS HEEFT UW SCHUKD LANG GELEDEN AL BETAALD."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten