zondag 25 oktober 2015

E Martin Brand was in Groningen

Ik ben naar een kerkdienst in Groningen geweest waar Martin Brand de dienst bezorgde met zijn team 
Vorige week hoorde ik op de radio dat Martin Brand, de volgende zondag 9:30, zou komen bij een kerk bij mij in de buurt. Ik ken Martin Brand niet zo goed, ik heb hem 1 keer eerder gehoord bij een concert ergens in Friesland. Ik dacht dat is misschien wel leuk om naar toe te gaan. 
Tot op vanmorgen wist ik nog niet of ik er heen wilde, maar toen ik eenmaal wakker was (en ook nog eens op tijd wakker, want ik had geen wekker gezet), had ik sterk het idee ja ik wil daar heen, dus zo gezegd zo gedaan.
Ik was op tijd bij de kerk, het was bijna 9:30. Na een tijdje liep de kerk ook aardig vol. Ik zag ook nog bekende dat vond ik erg leuk.
Toen de dienst begon proefde ik gelijk dat Gods aanwezigheid sterk was, de aanbidding was heel fijn en het had mij enorm geraakt en moest ook huilen, puur om de woorden die gezongen werden en de beelden die werden laten zien, van Jezus zo mooi. Op dit moment, dat ik dit aan het typen ben, beluister ik een nummer van Martin Brand op youtube n.l; Ik heb Jezus nooit gezien, en het raakt mij nu weer. 
Ik heb onder dit bericht het youtube lied gepubliceerd en daar kun je het zelf ook luisteren.

Wat ook zo bijzonder was dat er een mooie grote vlinder door de kerk aan het fladderen was toen de dienst net begon, dat was zo mooi en ook dat raakte me... De vlinder heeft de hele dienst rond gefladderd en vloog naar het licht toe van een raam en weer terug :) 
God is zo bijzonder en goed echt... 
 
Gisteren nog zei ik tegen een vriendin van me, na het zien van het nummer 'Agnes Dei' door Micheal W Smith gezongen, op een concert, wat we via youtube aan het kijken waren en me ook zo raakte 'wat zou ik dat mooi vinden om zo, tijdens een kerkdienst, God te aanbidden'....
 En dat heb ik gedaan vanmorgen, we hebben zelfs dit nummer ook gezongen, dat vind ik dan weer zo gaaf, echt heerlijk...
Het was een zegen om de dienst van vanmorgen mee te mogen maken, ik ben heel blij dat ik er naar toe ben gegaan. Ik vond ook dat Martin Brand het goed deed, met wat humor tussendoor en dat zijn band ook goed was, aan God alle eer en dat deden zij ook. 
Ik dank God voor deze mooie dienst, Heer dank U wel!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten