maandag 13 juni 2016

F Onze Tuin ... Deel 1

Onze tuin...

F Onze Tuin ... Alle delen, Klik hier!

Staat achter op het westen en


voor op het oosten (ongeveer).


Aan de ene zijkant hebben we buren (rijtjes huis) en de andere zijde een heg met aan de ene kant grenzend onze muur en de andere kant grenzend een speeltuintje voor kinderen.

Met veel plezier kijk ik elk seizoen weer...
uit naar meer en meer bloemen sier...

Met in het voorjaar de sneeuwklokjes (ook wel kling klokjes genoemd), Krokussen en tulpen die ik wel uit de grond wilde kijken, zo benieuwd was ik naar deze mooie bloemen.

 
 

Met veel bloemen in de tuin komen de bijen ook tevoorschijn en omdat dat voor de bloemen goed is heb ik ook voor deze bezoekers een onderkomen gekocht en hopelijk voelen zij zich er thuis...


Niet alleen bijen vinden het fijn bij ons in de tuin, maar ook de vogels hebben hier een goed vertier...

 
 
 

En dat wekt natuurlijk bij alle buurtkatten wel wat nieuwsgierigheid op maar gelukkig, de vogeltjes laten zich niet verjagen wel weten ze vrij snel te ontkomen. En daarbij wil ik ze weleens een handje helpen...

Ik heb verder niets tegen katten vind het best leuke beesten, maar wat ik niet zo prettig vind is dat zij onze tuin gebruiken als grote kattenbak.

En daar probeer ik ook iets tegen te doen, dat valt nog niet mee. Heb al een plant tegen katten gebruikt, maar die stinkt naar knoflook kruid...

Dus als ik koffie drink bewaar ik het koffiedik en strooi dat over de grond van de tuin, helpt best goed maar niet voor altijd...

Toen kam ik dit tegen...


 

Mijn moeder attendeerde mij hierop. Dat is goed op uitdroging tegen te gaan van de grond en ziet er mooi uit en tegen onkruid en tegen katten die in je tuin iets achterlaten. Dus ik heb daar een hele boel van gekocht en de borders ermee bedekt. en hier is het resultaat ... ik vind het nog mooi ook :)






Geen opmerkingen:

Een reactie posten