woensdag 13 september 2017

V Boeken: 'Adem in Adem uit' van Judith Stoker



Momenteel ben ik bezig met het lezen van dit boek. Ik ga zelf ook even door een periode heen van bijkomen van afgelopen half jaar, waarin er een en ander is gebeurd in ons leven. O.a. ziekte, verhuizingen van ons en mijn schoonmoeder. 

Het meest ingrijpende is geweest de situatie van mijn man die door een donker periode is gegaan wat invloed heeft gehad op mij en anderen in onze omgeving. Ik wil daar niet verder op in gaan. Wat wel goed is om te weten dat deze periode nu voorbij is en de rust is weder gekeerd, dus we hebben deze storm overleefd zo kun je dat wel zeggen.

En het is nu belangrijk om weer op energie te komen en de draad weer op te pakken en verder te gaan, maar wel in de juiste balans. 

Dus toen ik dit boek zag liggen in de winkel dacht he dat is vast wel goed om te lezen. De schrijfster heeft haar boek op Prediker, een deel uit de Bijbel, hoofdstuk 3. 
Voor alles is een Tijd

Hier de omschrijving van de schrijfster zelf wat op de achterkant van haar boek staat:

Voor alles is een tijd. Niet alleen in de natuur, maar ook in ons leven krijgen we te maken met de verschillende seizoenen. We hebben niet zoveel moeite met de tijden waarin alles voor de wind gaat, we plezier hebben en gelukkig zijn. Toch komt ieder mens ook in periodes van verdriet, lijden, vragen en twijfels terecht.

Prediker 3 geeft op basis van veertien tegenstellingen aan dat we in het leven altijd te maken krijgen met goede en slechte tijden. Op een eerlijke, persoonlijke, maar ook humoristische wijze staat Judith Stoker stil bij het leven in al zijn facetten. Hierbij gaat ze moeilijke thema's als vergeving, zelfmoord, onvruchtbaarheid en (psychisch) lijden niet uit de weg. Met een lach en een traan beschrijft Judith hoe ze zelf haar weg door de seizoenen in het leven heeft weten te vinden. Groeien doet pijn, maar zonder groei geen bloemen en zonder bloemen geen vruchten!

  • Ik hou van mij en mijn 'lieve lijf' 
  • Vrede van God, ook als je leven een puinhoop lijkt
  • Humor als mest voor je leven
  • Vriendschap met God, jezelf en anderen
Adem in en laat je vullen met frisse lucht, nieuwe energie, hoop en de liefde van God. Adem uit en blaas de pijn en de zware kanten van het leven weg zodat er weer ruimte ontstaat in je binnenste.

Inclusief verwerkingsvragen voor persoonlijke overdenking of gebruik in kleine groepen.


Ik zou zeggen veel lees plezier, mocht je ook dit boek gaan kopen ik denk dat het de moeite waard is en waardevol kan zijn voor jou

Geen opmerkingen:

Een reactie posten