zaterdag 5 maart 2016

A Tulpen verhaaltje...

A Alle delen, klik hier!


 
Tulpen

Wij hebben zelf geen kinderen maar in onze straat wonen wel veel kinderen. Wij wonen naast een speelveldje en dus zien we ook regelmatig kinderen om ons huis.

Vorig jaar in de lente stonden de tulpen mooi in bloei bij ons in de tuin, op een dag kwam ik thuis en zag op het veldje naast ons allemaal snippers liggen rood en wit. En ik weet nog dat ik dacht wie heeft er nou zoveel rotzooi gemaakt met papier. Daarna wilde ik de tuin in om onze tulpen te bekijken ... maar tot mijn schrik waren ALLE tulppen koppen eraf gehaald ... echt ALLE koppen... en die lagen daar op het veldje naast ons.... 

Nou je kunt je wel voorstellen wat ik voelde ... Ik was zeer boos... maar ik wilde mijn boosheid niet verkeerd uiten ... 
Het apparte was dat ik die dag geen kind heb gezien en wel tot 2 dagen erna nog niet... dat was maar goed ook want ik wilde het aan de kaart brengen en zou misschien niet zo vriendelijk gereageerd hebben.

Maar ik denk dat God mij beschermd heeft tegen mijzelf en dat Hij ervoor gezorgd heeft de kinderen een paar dagen weg te houden...

Na een tijdje heb ik het wel aan gekaart bij de kinderen en 1 jongetje (erg ondeugend maar wel een klein hartje) die zei gelijk dat hij dat heeft gedaan en nog anderen, (die het direct ontkenden), maar goed ik vond dat wel heel eerlijk van hem. En toen heb ik duidelijk gemaakt dat dat niet de bedoeling is en dat je eerst kunt vragen als je een bloemetje zou willen en dan zien we wel of dat kan, want het kan niet altijd nl en nee is ook een antwoord.

Dus een paar dagen later ging onze voordeur bel en daar stond onze kleine vriend een beetje verlegen voor mij. Ik zei; 'wat is er' en hij zei; 'Nou ik wil wel graag een bloem plukken mag dat' Dus ik zei; 'Dat is heel goed van je dat je dat komt vragen, welke bloem wil je dan?' Hij zei; 'Nou ik wil wel graag die grote' Ik zei; 'Dat gaat helaas niet die hebben jullie al geplukt, dan moet je tot volgend jaar wachten.' Waarop hij antwoorde 'Nou dan kom ik volgend jaar weer terug'.
Ik moest wel lachen, zo grappig, wat een mooi ventje.

Nou heb ik hem zelf wat bollen gegeven zodat hij nu zelf tulpen heeft en ik heb hem een potje met Klingklokjes gegeven (dat zijn sneeuwklokjes zei hij zelf hihi) en hij was heel blij... 

Ik vind het zo leuk om even een moment te hebben van contact met die kinderen, ik hoop dat ze er ook iets aan hebben en ik vind het ook belangrijk dat zij gewaardeerd worden en het gevoel krijgen dat ze belangrijk zijn en waardevol. Ten slotte heeft God ze gemaakt en zijn ze hier op de wereld gezet voor een bepaald doel. Ik hoop dat ze ten volle tot hun doen komen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten