donderdag 14 april 2016

O Gezond & Weldadig bewust leven in 24 weken... Deel 1

Eerste week            
Maandag
Onderwerp van week 1 is WATER



Lees Johannes 4:5-42, Psalm 42:2-3. Heb jij geestelijke dorst? Wat belooft God in Matteus 5:6  en Johannes 6:35? (Ik gebruik de herziene statenvertaling)
  
Geestelijk inzicht

maar wie drinkt van het water dat Ik hem zal geven, zal in eeuwigheid geen dorst meer krijgen Maar het water dat Ik hem zal geven, zal in hem een bron worden van water dat opwelt tot in het eeuwige leven. Jezus Christus Johannes 4:14

  












Waterfeiten
  • 97% van het water op aarde is zout water.
  • 2% is bevroren zoet water dat de ijskap vormt.
  • 1%zit in rivieren en meren en is voor ons beschikbaar.
  • Wereldwijd zit er in meren 20% meer water dan in alle rivieren bij elkaar.
  • Water verdwijnt niet en wordt steeds weer opnieuw gebruikt; het water dat wij nu gebruiken, is hetzelfde water dat de dinosaurussen gebruikten. 
  • Een volwassen eik kan wel 380 liter water per dag verdampen. 
  • Als een watermolecuul eenmaal verdampt is,brengt hij 10 dagen in de lucht door. 
  • Er zitten ongeveer 5 miljard moleculen in een druppel water
  • Een mens kan slechts een dag of drie zonder water.
  • Elke dag wordt er 180 liter water gezuiverd door je nieren. 

Openbaring 22-17 Laat wie dorst heeft komen

En Hij zei tegen mij: Het is geschied. Ik ben de Alfa en de Omega, het Begin en het Einde. Wie dorst heeft, zal Ik voor niets te drinken geven uit de bron van het water des levens. 
Openbaring 21:6



maar wie drinkt van het water dat Ik hem zal geven, zal in eeuwigheid geen dorst meer krijgen.   - See more at: http://herzienestatenvertaling.nl/teksten/johannes/4/#sthash.9MPQpjHc.dpuf
De fysieke kenmerken van water wijzen in de Bijbel op geestelijke feiten. Heel de Bijbel door wordt het als een beeld van de Heilige Geest gebruikt, en als een symbool voor de verlossing en geestelijke wedergeboorte. (Als je meer wilt weten over de verlossing, kun je informatie vinden op www.waaromjezus.nl. Je zou bijvoorbeeld ook kunnen kijken of er een zogenoemde Alpha-cursus bij jou in de buurt is, waar je samen met anderen meer kunt leren over wat de Bijbel hierover zegt: www.alpha-cursus.nl.) 
 




U zult met vreugde water scheppen
uit de bronnen van het heil.
Jesaja 12:3





Maar het water dat Ik hem zal geven, zal in hem een bron worden van water dat opwelt tot in het eeuwige leven. - See more at: http://herzienestatenvertaling.nl/teksten/johannes/4/#sthash.9MPQpjHc.dpuf
maar wie drinkt van het water dat Ik hem zal geven, zal in eeuwigheid geen dorst meer krijgen - See more at: http://herzienestatenvertaling.nl/teksten/johannes/4/#sthash.9MPQpjHc.dpuf

Geen opmerkingen:

Een reactie posten