dinsdag 20 september 2016

E Allerlei dingen die mij deden denken aan de Bijbel en God...


Volharding
dat kom je heel vaak tegen in de Bijbel. 
Dat hebben we ook heel hard nodig en zeker 
in tijden als het even niet zo voor de 
wind gaat en je het idee hebt om te willen 
opgeven, juist dan moeten we volharden


 De Proeftuinen
 is een naam geweest van een 
huiskring van een christelijke gemeente 
waar ik heen ging, daar hebben we God 
geloofd en geprezen, Bijbelstudies gehad, 
avondmaal gevierd en samen gebeden. 
Dat was altijd heel mooi


Een voederbak 
die ik onderweg zag toen ik aan het fietsen was. 
Dat deed me denken aan Jezus toen Hij als baby in een 
voederbak kwam te liggen, omdat Hij in een stal geboren was, 
toen er voor Hem geen plaats meer was in een herberg of andere plek.
Alleen een stal was nog ter beschikking voor Jozef en Maria waar 
Jezus werd geboren. In de Bijbel kun je het verhaal verder lezen. 
Je vind het in het nieuwe testament in de eerste 4 hoofdstukken, 
waar je tevens meer kunt lezen over Jezus.


Hoop 
Nieuwe Hoop
Hoop dat is iets wat je nog niet kunt zien 
maar wat je wel verwacht en naar uit ziet.
Het doet je leven, actief verwachten, 
doorgaan, niet opgeven, positief blijven, 
vertrouwen dat het goed 
komt/gaat komen/en is.


Vrijheid
Is een groot goed. echte vrijheid is in Jezus Christus, 
Hij zet je waarlijk vrij en dan ben je ook echt vrij.
Wat is het heerlijk om vrij te zijn...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten