woensdag 7 september 2016

O Gezond & Weldadig bewust leven in 24 weken... Deel 7




Afbeeldingsresultaat voor water bron
 

O Gezond & Weldadig bewust leven in 24 weken...Alle delen, klik hier!

Eerste week 
Zondag

Onderwerp van week 1 is water

Afbeeldingsresultaat voor water bron
De bron voor mijn nood

Heb je weleens echt waanzinnig veel dorst gehad? In zo'n geval lijkt al het andere niet belangrijk meer. Je kunt alleen maar aan drinken denken.Zo is het ook als je dorst naar God. Ik had het gedeelte gelezen over de ontmoeting bij de bron tussen Jezus en de Samaritaanse vrouw. Ze had zo'n dorst en zo'n grote nood en wilde wanhopig graag levend water drinken.Ik denk dat ik daar iets van begreep. Zelf dorstte ik op dat moment ook heel erg naar Hem. Ik bad het volgende:

Dorstend naar een hart zo warm
Dorstend naar gedachten zo kalm
Dorstend naar rust voor mijn ziel
Dorstend naar een zinvol doel
Dorstend naar een gevoel van Hem 
Dorstend naar wat had kunnen zijn
Dorstend, dorstend, hoor mijn roep
Vul me Jezus, of ik sterf!

Knielend bij de genadebron 
Kijkend in Jezus' gezischt 
Uitgeput en zo wanhopig
Werp ik me op U in gebed;
Put ik uit uw liefde voor mij:
Jezus, U bent alles wat ik nodig heb!

Ik merkte dat ik de emmer van mijn nood in mijn handen had. Plotseling was Hij daar!
'Hier is mijn emmer, Heer. Ik ben er zo moe van om naar de bron te gaan om alles te halen wat ik nodig heb. Ik heb gedronken bij de bron van werk, kennis en familie. Zelfs de bron van geloof, enkel en alleen om het geloof, verzadigt mijn dorst niet.'
Hij pakte mijn emmer aan en zei: 'Put water uit de bron van redding en daar alleen.'
Dus ging ik zitten en luisteren naar degene die het levende brood eb het levende water was. Daar deed ik me tegoed bij Hem. Toen was ik klaar om naar mijn dorp terug te gaan en iedereen te vertellen: 'Kam mee, er is iemand die...'

Jill Briscoe

Afbeeldingsresultaat voor jezus en de samaritaanse vrouw

En dan schrijf ik zelf nog even dit op, Nicole:
   
Dit was week 1 onderwerp Water van het dagboekje, 'Gezond en Weldadig' ik hoop dat je er wat aan gehad hebt, ik begin devolgende keer met een nieuwe week en dan is het onderwerp: 'Lopen en bewegen'. Bedankt voor het volgen van mijn blogje en ik wens iedereen Gods rijke zegen toe.


Bronvermelding en Informatie over het boek wat ik in deze blog gebruik en website klik hier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten