zondag 10 januari 2016

E Een leven van aanbidding...

E Alle delen klik hier!

Vanmorgen in het programma van de EO 'De Kapel' een heel mooie overdenking gehoord wat ik graag met jullie wil delen.

Aanbidden is méér dan een onderdeel van een kerkdienst of een avondje fijn zingen. Aanbidding bestaat uit je gedrag én uit je woorden.
Afbeeldingsresultaat voor aanbidding handen

Klik op deze link om de overdenking te zien: Aanbidding

In Jesaja 1:12-17 staat het volgende, dat er mensen waren die gingen offers brengen voor God terwijl hun levensstijl helemaal niet lijkt op dat wat God wil, ze deden kwaad en geen goed en kwamen niet op voor wezen en weduwen en deden onrecht.
Voor God is dit een gruwel, Hij zegt dat Hij dan liever heeft dat je Hem helemaal geen offers brengt.
God wil dat we leren goed te doen en het recht te zoeken en de verdrukten helpen en opkomen voor wees en weduwe en dat we ophouden kwaad te doen.

Ja God is goed, Hij wil ook dat we goed doen en dat onze woorden overeen komen met onze daden, zoals je ook kunt zien in het programma. Hoe deze man omgaat met de vaas, die heel kostbaar is. De manier hoe hij met de vaas omgaat komt niet overeen met wat hij erover vertelt. Als de vaas echt zo kostbaar is als hij zegt, dan zou hij de vaas met meer respect behandelen en hem heel voorzichtig neerzetten en zorgen dat hij niet zomaar zou vallen. Dus wat hij zegt komt niet overeen met zijn gedrag. En dat is nou net waar het om gaat, komt datgene wat wij zeggen ook overeen met onze daden, zijn we ook goed bezig, laten wij Christus zien door ons heen. Het gaat niet alleen om wat je zegt het moet ook zichtbaar worden in je daden.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en dat jou ogen ook geopend zijn zoals die van mij, want ik vind dit een heel mooi beeld wat deze man hier heeft duidelijk gemaakt. Ik wil hierin ook meer groeien en leren wat dit allemaal betekend in mijn eigen leven.

Ik wens je Gods rijke zegen!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten