zondag 6 november 2016

V Boeken: 'Ik zocht Allah en vond Jezus'




Nabeel groeide op in een islamitisch gezin en kent de Koran uit het hoofd. Aan de universiteit sloeg de twijfel toe toen hij in aanraking kwam met het evangelie van Jezus.
Dromen, vrienden en veel studie overtuigden hem meer en meer van de historiciteit van Jezus.
Dit boek getuigt over de innerlijke strijd van een moslim die zoekt naar de waarheid en in conflict komt met zijn familie.
Voordat ik zelfs maar wist hoe ik heette, had men mij geleerd deze Arabische zinsnede 132 keer per dag op te dreunen, dag in dag uit. Het ging om de sajda, het gedeelte
van het rituele gebed waarin een moslim zich verootmoedigt voor Allah en glorie brengt aan zijn heerlijkheid. Het uiten van deze woorden had mij nooit enige moeite gekost, maar vandaag was dat anders. (Uit hoofdstuk 1)


Uitgeverij Kok, 2016, ISBN 9789043526845, 400 pagina’s

https://www.kerknet.be/kerknet-redactie/nieuws/ik-zocht-allah-en-vond-jezus

Ik heb dit boek gekocht, omdat ik niet veel weet over de islamitische wereld en ik was wel benieuwd hoe iemand die Moslim is tot Jezus komt. 

Nee, ik heb geen spijt dat ik dit boek gekocht en gelezen heb. Het is een heel interessant boek. Het heeft mij enorm geboeid en me ook een kijkje gegeven in de wereld van een Moslim. Echt een aanrader om te lezen. 

Ik snap nu veel beter dat het niet zo makkelijk is voor iemand die Moslim is om Christen te worden. Maar wat ik ook zo bijzonder vind is hoe liefdevol en geduldig God is en hoe God ons ook gebruikt. 

Ik zou zeggen ga dit boek lezen het is ook echt bijzonder Hoe God deze man leert kennen wie Hij (God) echt is.

Heel veel zegen bij het lezen van dit boek.

2 opmerkingen: