woensdag 23 december 2015

C Kerst gerecht 2015... Eten deel 6

                                                     C Eten Alle delen, klik hier!

Ik ben gisteren dinsdag 22 december aan het koken geweest voor de kerst. 
Ik heb 2 gerechten gemaakt namelijk:

en

Hier de ingredienten voor Kip in de Hoed
Ik heb er ook zelf nog wat aan toegevoegd, zoals witte kool, kokos melk en extra kerrie poeder en knoflook bieslook.
 
 
De Witte Kool in de keukenmachine gedaan. Witte kool staat niet in het recept maar ik heb het gebruikt voor de groente factor. :)
 
 
 De Gember mooi in stukjes gesneden. Ik heb trouwens wel meer gebruikt dan de aanbevolen hoeveelheid, er staat nl 6 en ik heb wel 9 bolletjes gember gebruikt.

 
 
De kersen, ook hier heb ik meer dat de aanbevolen hoeveelheid genomen, er staat in het recept 350 gram en ik had een pot met 700 gram, ach ja het smaakt wel lekker.
 
Dit is de knoflook bieslook fijngehakt met de keukenmachine :) heel handig zo'n keukenmachine (kleintje geen grote hoor)
 
Kip ontdooid en met zout en peper gekruid.
De witte kool met wat extra kerriepoeder bestrooid.
 
 
De knoflook gepeld en uitgeperst in de pan met kip
 
 
 
 
En dan alles door elkaar mengen met een scheutje kokos melk erbij en een bekertje creme fraische dan krijg je dit mengsel.
 
 
 
 
Bladerdeeg ontdooien en dan alle plakken op elkaar leggen en dan uitrollen met de deegroller en ik de bakvorm.
Toen was mijn camera even van zijn apprapo want hij was nogal wazig door condens, dus ik dacht oh dan laat ik hem even boven de warmte van de oven bijtrekken. Dan werkte ook wel goed, maar op een gegeven moment was de lens helemaal verkleurd en zag ik niets meer. Ik dacht ....OH nee ik heb mijn camera kapot gemaakt .... He balen... Dus deed ik hem even uit. En dus heb ik geen foto van de vulling in de bakblik.

Toen mijn man thuis kwam zei ik tegen hem ik heb mijn camera kapot gemaakt kijk maar en toen ik hem weer aan zette toen deed hij het weer .... :) jippie gelukkig hij is niet stuk... pfff
 
En Dit is het resultaat, ik kan hem alleen nu niet aansnijden want hij is voor 2de kerstdag, hij is nu in de diepvries

Ik heb er bospaddenstoelen gemalen erdoor en witte kool en verse tijm, salie en rozemarijn, mascarpone en geraspte parmesaanze kaas

 
 
 
 
Klaar smakelijk eten maar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten