zondag 13 december 2015

A Een avondtuurtje...

te water ... Maandag 11 Augustus 2014

A Alle delen, klik hier!


Goedenavond lieve mensen,

Ik wil even meedelen dat ik mijn telefoon kwijt ben. Dit is gebeurd bij een dagje uit vandaag. 2 vriendinnen en ik, wilden een rondvaart maken. Maar dat ging helaas niet door, dus moesten we wat anders verzinnen. Toen wilden we een bootje huren. Maar omdat het zo waaide en we eigenlijk ook niet zoveel ervaring hadden deden we dat maar niet.

Toen zagen we in een krantje, dat er ergens anders ook een mogelijkheid was om kano's te huren, dus dat gingen wij doen.
 
We konden het met moeite vinden, maar eindelijk aangekomen hebben we een Canadese kano gehuurd. Dus wij vrolijk op weg in de kano met z'n drietjes. De bocht om ging heel goed, onder de eerste brug door geen probleem, de tweede brug was ook geen probleem en tussendoor fotootje maken. Goed sturen en varen naar het derde bruggetje.... we vaarden bijna tegen de brug dus tegen houden met de peddel ..ho ..ho ...hoooo,....en daar gingen we ..... PLONS!!!....te WATER!!! .....Oh nee...!

Water was wel warm, maar wel een sloot, gelukkig konden we daar staan, maar huh...! waar is mijn mobiel....?! oh nee...! die is overboord .... ff zoeken ....ff voelen ... ieee bah wat vies bagger .... nee een spin ahhhh.... dus beetje paniek wat nu ... bellen naar de eigenaar ... maar oh nee ander mobiel was leeg.... wat nu ....

Een vriendin bleef het kalmst en zei de boot moet naar de kant en deze moeten we terug brengen... ok hmm maar hoe? Hij is zo zwaar en die drek.... bah! ik wil uit het water.... :(... 

Ok, vermannen maar!...  we kunnen hier ook niet blijven in het water, dus die vriendin was al uit het water en probeerde de boot aan de kant te krijgen, maar zij moest wel hulp hebben, 'ik ben ook door de bagger gegaan nu jullie'... ok ok ik kom eraan.

Dus die vriendin en ik die boot op de kant trekken en duwen, arggghh kom op je kunt het schreeuwen we naar elkaar kom op .... en ja daar ging hij, peddels naar de kant, Nu de andere vriendin helpen op de kant te brengen .... en Daar stonden we KLETS NAT aan de kant van de sloot....

Dus die vriendin die hielp met de boot, zei, ' zullen we nog even zoeken naar je telefoon?' ... ik zei 'Hmm ik ben er net uit, ik wil er eigenlijk niet weer in' , maar die vriendin gaf niet op en op blote voeten ging zij dapper weer de sloot in, naaktslakken en distels trotserend... Echt een held hoor ... :)

Dus ik ging maar mee, weer die sloot in en met een peddel zoeken naar mijn telefoon, maar ik denk dat we die alleen maar verder de slijk in trapten dan dat die naar boven kwam, maar goed....

Het mooie was dat ik er heel rustig onder bleef, verbazingwekkend rustig zelfs, ik vroeg me wel eens af hoe ik zou reageren als ik dat ding kwijt zou raken. God is goed, Hij geeft mij /ons rust en vrede. 

En wij maar lachen hebben wij weer... En we kregen ook ons geld weer, dat was echt heel lief van deze mensen die het ook erg jammer vonden voor ons...

Gelukkig is niemand gewond geraakt en dat is het voornaamste en we bleven alle drie uiteindelijk kalm, ondanks de schrik en even paniek, we herstelden wel en we hebben wat te vertellen... 

Neem altijd een droog zetje kleding mee als je gaat kanoen, geen mobiel mee de boot in, en een handdoek mee nemen en evt badkleding mee/ aan doen, we hebben ook mooie alternatieven gevonden als kleding hahaha....Waar een vuilniszak wel niet goed voor is...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten